Dobry prezent – świetna reklama

Artykuły reklamowe mogą przybierać bardzo różne formy. Niegdyś spotykaliśmy tylko długopisy lub koszulki, teraz znajdujemy również czekoladki, lizaki.
Gadżetem reklamowym nazywamy bowiem wszystkie produkty z logo firmy – nadrukowanym, wyhaftowanym, narysowanym.
Nie zawsze jest to istotne co stanie się naszym gadżetem, ale jeśli jesteśmy dużą firmą i zależy nam na promocji marki dobrze jest przemyśleć, jaki produkt chcielibyśmy, by był kojarzony z naszą firmą.
 
Właściwie każda większa firma zaopatrzona jest obecnie w drobne podarunki dla klienta, które stają się formą reklamy dla firmy.
Prezenty te bardzo często są elementami akcji promocyjnych, konkursów, zazwyczaj również targów, gdzie prezentuje się produkt i firmę.
Dla osoby wyżej postawionej w danej spółce takie gadżeciki mogą być też rodzajem wizytówki w kontaktach z innymi firmami.
 
Wydaje się, że od kilku lat gadżety marketingowe wskoczyły na wyższy poziom finansowy. Są to coraz droższe produkty – niekiedy nawet auta, specjalne kolekcje ubrań, butów.
Wszystko po to, by skuteczniej promować markę. Lecz atrybutem marketingowym może być nawet najzwyklejszy notesik, ołówek i wspomniany już długopis, który użytkując każdego dnia, będzie nam przypominał o firmie, od której go dostaliśmy.
Nawet odzież robocza może stać się świetnym artykułem reklamowym. Co jeszcze łączy wszystkie te produkty?
 
Najważniejsze dwa elementy to bardzo widoczne logo oraz dane kontaktowe firmy, a także funkcjonalność marketingowa.
Choć warto zauważyć, że wyrazistość reklamowa danej rzeczy uległa pewnej zmianie – za bardziej wartościowe uznaje się te gadżety, które reklamują produkt w bardziej subtelny sposób, nie epatując dużym logo lub napisaną na koszulce lub długopisie wielką czcionką nazwą firmy.
Obecnie, by taki artykuł spełniał swoją funkcję i stanowił dla klienta pożyteczny prezent lepiej jest podarować coś naprawdę ładnego z myślą o kliencie, do którego się zwracamy. Co to znaczy?
 
Załóżmy, że nasza firma zajmuje się sprzedażą kosmetyków lub promuje kawę. Najlepiej będzie więc wybrać w przypadku pierwszego produktu jakieś gadżety skierowane bezpośrednio do kobiet, które ułatwią paniom życie.
Mogą to być kalendarze, parasolki, apaszki, torebki, czyli coś co trafi w gusta kobiet i zaspokoi ich potrzeby drobnych zmian w życiu, posiadania nowych akcesoriów.
Z kolei w przypadku kawy najlepszym pomysłem jest oczywiście kubek – przydatny do picia kawy.
 
Taką zmianę przeszły również artykuły reklamowe, odzież reklamowa, tzw. gifty, give-aways. Przestały cieszyć samym faktem bycia darmowym podarunkiem – postawiono im wymagania użyteczności i/lub też zaspokajania potrzeb estetycznych.
Mają one sprawiać przyjemność, nie krępować lub odstraszać. Z całą pewnością subtelne i wyważone gadżety marketingowe zapewnią dużo lepsze korzyści klientowi i firmie.
 
 

Odzież robocza