biznes

Oto sposób na szybkie zdobycie klientów

Zleciłem także wymianę filtrów kabinowych i dezynfekcję wszystkich nawiewów do wnętrza samochodu bo chciałem mieć pewność, że ja i moja rodzina będziemy oddychać czystym powietrzem. Przez 1,5 godziny, bo tyle trwał przegląd klimatyzacji w moim samochodzie, nie podjechał żaden następny klient.…

Rewolucja w reklamie

  Pytanie to jest dziecinnie proste i już uczeń podstawówki potrafi zauważyć, że wszyscy wymienieni byli wielkimi odkrywcami. Ich odkrycia przyczyniły się do całkowitej zmiany postrzegania świata, a co za tym idzie – wszystkie one miały implikacje dla późniejszego rozwoju…

Siedem mitów o biznesie

  Mit pierwszy: "Pieniądz robi pieniądz." Gdyby pieniądz mógł naprawdę się rozmnażać, wszyscy ci, którzy wygrali miliony na loterii byliby dziś milionerami, a wcale tak nie jest. W Stanach prześledzono ostatnio losy wszystkich milionerów, którzy wzbogacili się wygrywając znienacka ogromne…

Własny biznes na cudzym pomyśle

  Nie od dziś wiadomo, że lepiej jest znaleźć i zagospodarować niszę, dostarczając klientom to, czego nikt im jeszcze nie dostarczył, niż otwierać kolejny sklep spożywczy, których jest mnóstwo w Twoim mieście. Może słyszałeś o tej formie rozwoju biznesu, a…

Manipulacja w negocjacjach

  I nawet w sytuacji, kiedy jesteśmy gotowi i otwarci na współpracę – nie zawsze to wychodzi, bo nigdy nie wiemy co kombinuje druga strona. W praktyce zatem negocjacje to bardziej sztuka poznania i wykorzystania intencji drugiej strony, niż sztuka…

Siła rodzinnego biznesu

  Przykładem obrazującym tę tezę są choćby historie takich globalnych marek jak Ford, Auchen, Bonnier. Ale i na naszym krajowym podwórku znajdziemy wiele rodzinnych przedsiębiorstw doskonale radzących sobie na rynku np. Roleski czy Kepka Group.   Podstawę rodzinnego interesu stanową…

Czy moje strony internetowe są prasą?

 Warto przez chwilę zastanowić się nad tym, co jeszcze w Polsce nie podlega rejestracji. Nie znajdziemy chyba żadnego tematu. Państwo staje się coraz bardziej zaborcze i coraz głębiej wchodzi w naszą prywatność, której praktycznie już nie ma. Młode generacje społeczeństwa…

Analiza rynku metodą „domową”

Pierwszym popełnianym błędem jest próba upodobnienia własnej oferty do istniejących już firm. Natomiast drugim, karygodnym posunięciem jest brak tożsamości przedsiębiorstwa, określenia cech jego produktów i odbiorców. W podjęciu odpowiednich decyzji pomóc może analiza rynku.