Odzież uliczna jako sposób na wyrażenie siebie

W tym artykule pochylimy się nad coraz popularniejszym w Polsce streetwearem.

Odzież uliczna jako sposób na wyrażenie siebie

Nie można zaprzeczyć, że w ciągu ostatnich kilkunastu lat odzież uliczna, tzw. streetwear stał się najbardziej dynamicznym, potężnym i wpływowym ruchem i kulturą. Będąc pod ciągłą ewolucją i łamiąc wszystkie granice, jest w stanie wyrazić wiele. Ale czy za tym wyrazem stoi historia czy tylko puste hasła?

Co konketnie oznacza określenie „streetwear”?

W pewnym momencie oznaczało to autentyczność, kontrkulturę i odzwierciedlało ruchy miejskie. Teraz jest to tylko modne słowo używane do wywoływania poczucia autentyczności. Autentyczność jest ważna, jest kluczowa, ale w rzeczywistości nie jest tak prosta. W czymś takim jak streetwear (Sprawdź odzież uliczną od Extreme Hobby), cokolwiek to jest, większość ludzi trzyma się podobnego szablonu: bluzy z kapturem, koszulki z hasłami, ekipy itp. To, co odróżnia autentyczność od nieautentyczności w wielu przypadkach, to proces, poziom uwagi, różnorodność wpływów, intencja i dobrze rozwinięta historia, a nawet tok myślenia.

Aby najlepiej zrozumieć odzież uliczną, należy zrozumieć osoby stojące za marką, ich intencje, procesy myślenia itp. Co nie zawsze jest najłatwiejsze. Posiadanie marki jest wyścigiem oraz próbą uzyskania wpływów. W przypadku wielu marek, w szczególności marek streetwear, nie mają one żadnej historii. W większości przypadków jest to po prostu fajna koszulka z dopingiem i to wszystko.

Bardzo ważne, aby mieć jakąś historię. T-shirt nie jest tylko kawałkiem bawełny z odrobiną atramentu. Koszulka składa się z procesu, z każdej formy, jaką kiedykolwiek była, z opowieści o tych, którzy ją noszą, o każdym słowie, jakie kiedykolwiek o niej mówiono. Streetwear w tym momencie jest to jedna z najpotężniejszych, najbardziej wpływowych sił w lokalnej kulturze popularnej.

Streetwear stracił wiele ze swoich organicznych korzeni, ponieważ wiele marek przesadziło w branży. Ich przedstawiciele handlowi jeżdżą od sklepu do sklepu, pytając czy może tutaj sprzedawać swoje rzeczy, a tymczasem wszystko, co mają, to logo. Marka to dzieło sztuki, musi mieć historię, musi o czymś opowiadać.

W dzisiejszym świecie istnieje prawdziwa różnorodność. Mamy wiele kultur, historii, które są jeszcze niewykorzystane, i są osoby, które sprawiły, że ich misją jest odkrycie tych opowieści i stworzenia z nich dzieła. W rzeczywistości są to marki, które rozumieją kulturę i jej przekazywanie.